תוספי תזונה

מאז שבלעתי את מסטיק הפלינטסטונס הראשון שלי, דמיינתי תוספי ויטמינים מארץ אגדות קסומה שבה קוסמים היו סוחטים חומרים מזינים מירקות ופירות שלמים. אני לא יודע כלום אודותיך, אבל אני חובב גדול של ויטמינים ותוספי מזון, במיוחד אלה המכילים ויטמינים.

ברוב המקרים

מחקרים מדעיים של תוספי תזונה מתחילים במחקרי תצפית פשוטים, בהם חוקרים משווים אנשים הנוטלים תוסף תזונה מסוים עם אנשים שאינם נוטלים תוספי תזונה או עם אנשים עם אותו מחסור. בהתבסס על מחקר מוצק זה, יש סיבה לקוות שאפילו עלייה קטנה בכמות המצויה במולטי ויטמין נפוץ יכולה להפחית את הסיכון למחלות לב ולשבץ. סקירות אחרות הגיעו למסקנה שתוספי ויטמינים, למרות הטיפול בתסמיני מחסור, לא קידמו או מנעו מחלות לב וכלי דם או סרטן. בעוד שמחקרים תצפיתיים מסוימים מצביעים על כך שהפחתה של לחץ הדם, דופק ורמות הסוכר בדם הובילה לירידה בהתקפי לב ושבץ מוחי באוכלוסיות שנטלו ויטמינים ומינרלים, אך לא ברור אם תוצאות אלו נבעו מהתוספים.

התוויות של תוספי מזון משמשות גם כמנגנון ליצרנים לטעון טענות לגבי המוצרים שלהם. התווית של תוסף מזון מציינת גם את המנגנון שבאמצעותו היצרן יכול לטעון לגבי המוצר שלו.

תוספי מזון חייבים להכיל הצהרה שלא הוערכה על ידי מינהל המזון והתרופות ושלא נמצאה יעילה לפני שיווקם

יצרנים ומפיצים של תוספי מזון אחראים להבטיח שמוצריהם יהיו בטוחים לפני שהם משווקים. אם נמצא כי מוצר אינו בטוח או אם המידע אודות המוצר שקרי או מטעה, רשאי ה- FDA להסיר אותו מהשוק מטעמי בטיחות. תוספי תזונה עשויים להכיל גם אמירות כגון "A" לשמירה על המבנה והתפקוד התקין של הגוף ו- "B" לקידום מפרקים ועצמות בריאות.

אם ברצונך למצוא ויטמינים ותוספים טבעיים

חפש תוויות המעידות על קיומם של מקורות מזון טבעיים כגון פירות, ירקות, אגוזים וזרעים. מרכיבים נוספים אלה אינם מופיעים בדרך כלל בתווית ויכולים לקיים אינטראקציה מסוכנת עם תרופות או תוספים אחרים שאתה נוטל. אם אתה רוצה לוודא שהתוספים שאתה לוקח כל יום בטוחים ויעילים, ייתכן שתרצה מוצר שיוצר בארה"ב.

למעשה

חלקן יכולות להצטבר לרמות רעילות, לגרום לתופעות לוואי ולגרום לבעיות בריאותיות חמורות. דו"ח של המכונים הלאומיים לבריאות קובע כי "אנשים הצורכים מזונות מועשרים כמו ויטמינים, מינרלים, תוספי תזונה ותוספי תזונה אחרים נמצאים בסיכון לתופעות שליליות.

אין מספיק נתונים

כדי להצביע על כך שאנשים בריאים נהנים מ נטילת ויטמינים, מינרלים או תוספים מסוימים העולים על הצריכה היומית המומלצת. אין עדויות מספיקות להשפעה ארוכת טווח של תוספים מסוימים על הבריאות והרווחה, ואין מספיק נתונים המצביעים על כך שאנשים בריאים יותר נוטלים ויטמינים, מינרלים מסוימים. או תוספים בנוסף לצריכה היומית של מזון בריא.

אם אתה צריך להשיג ויטמין C מבחוץ, נסה לקחת את כל התוספים באותו זמן ביום כדי שלא תחמיץ מינונים. אם אתה לוקח הרבה שונה תוספי מזון ולקחת אותם במינונים גבוהים במקום בתרופות שנקבעו, סביר להניח שתופעות לוואי מתוספי תזונה.

הודיעו לכל ספקי שירותי הבריאות

כולל הרופא, רופא השיניים רוקח ותזונאי, על התוספים שאתה לוקח. קבל את אישור הרופא שלך לפני נטילת תוספי תזונה ותייעץ לו אם אתה מתכנן ליטול אותם במקום או בשילוב עם תרופות שנקבעו, בין אם מדובר בתרופות ללא מרשם, צמחי מרפא, מסורתיות או הומאופתיות. שאל תמיד באופן ספציפי על אינטראקציות אפשריות עם תרופות מרשם ותרופות ללא מרשם. עדכן תמיד את הרופאים והרוקחים שלך על כל התרופות שאתה נוטל כרגע ועל כל התוספים שנטלת. אם אתה נוטל תוספי תזונה, השתמש במקורות המידע המפורטים בעלונים ושוחח עם הרופא לפני נטילתם כדי לענות על שאלות אודות יעילותם ויתרונותיהם האפשריים. בדוק כי התוספים בטוחים; מוספים ופרסומות אינם נותנים לך מידע אמין. כיצד אוכל לברר אם תוסף יכול לעזור או להזיק לי?

באתר משרד התוספים התזונתיים יש רשימה של מקורות מידע שתוכלו להדפיס ולמלא בבית. אנו מספקים מידע שאינו אמור להחליף ייעוץ רפואי, ואנו מציגים מידע זה במלואו.

בטיחותם של תוספי מזון תלויה באופן הכנתם

כמה אתם לוקחים ואיזה סוג תוספים אתם נוטלים. תוספי תזונה עוזרים לך לאכול בריא, להתאמן ולאכול נכון, אך עדיין יש גירעון באזורים מסוימים. לדוגמא, תוספי תזונה עשויים להיות נחוצים כאשר אותרו חוסרים מסוימים, כגון ליקויים בקבוצת שרירים מסוימת או חוסר איזון במערכת החיסון של הגוף.

כתיבת תגובה