ויטמין C

כאן תוכלו למצוא את כל מה שאתם צריכים לדעת על היתרונות של ויטמין C לעור שלכם, כולל איך לבחור את הנוסחה הטובה ביותר, מתי להשתמש בה ומה כל זה – ויטמין כוכב לעור שלכם יכול לעשות. הנה מה שהוא עושה, המינון המומלץ של הוויטמין וכיצד תוכלו לקבל יותר ממנו בתזונה עם שילוב נכון של ויטמינים ומינרלים, כמו גם טיפים וטריקים. למרות שזה הוכח כמגן, רמות נמוכות של ויטמין C של התרכובת נקשרו לסיכון מוגבר לבעיות זיכרון וחשיבה וכן לדמנציה. יש חוקרים הסבורים שחלק מהיתרונות שיוחסו בעבר לוויטמין C בלבד עשויים להיות בגלל העובדה שהוא מקור טוב לסידן, מגנזיום, אשלגן ומינרלים אחרים, ולא הוויטמין עצמו.

זה עובד היטב כתוסף לנוגדי חמצון כמו ויטמין E וחומצה פרולינית

המגבירים את היעילות והיציבות של מולקולות אלה. בוויטמין C יש ריכוז גבוה של ויטמין C, כמו גם בוויטמינים B ו- C וויטמינים A ו- B12, יחד עם ויטמין E, והוא נוגד חמצון רב עוצמה. למרות שהגוף אינו מייצר את הוויטמין עצמו, ישנן עדויות לכך שהוא מופיע בצורת חומצה אסקורבית בדם ובחלקים אחרים של מערכת העיכול.

על פי ה- NIH

ויטמין C אינו מפחית את הסיכון להצטננות, אך הוא עשוי להיות אחראי להצטננות מעט קצרה ומתונה יותר שאנשים לוקים. רמות נמוכות של ויטמין C בדם שכיחות אצל אנשים עם מחלות כרוניות כמו מחלות לב, סוכרת וסרטן בהשוואה לאנשים בריאים.

מחקרים מסוימים הראו כי נטילת ויטמין C מדי יום יכולה להפחית מעט את הסימפטומים ואת משך ההצטננות, על פי המרכז לבקרת מחלות ומניעתן.

בנוסף

סקירת מחקרים על ויטמין C הראתה שהוא יכול למנוע ולטפל בדלקת ריאות אצל אנשים שאינם צורכים מספיק ויטמין C בתזונה שלהם. אנשים שעלולים להיות נוטים למחסור בוויטמין C יכולים להפיק תועלת משימוש בתוסף ויטמין C. אם אינך מקבל מספיק ויטמין C בתזונה בלבד, עליך לשקול להוסיף תוסף ויטמין C לשגרת יומך.

אם אתה לוקח ויטמין C כתוסף תזונה בשל תכונותיו הנוגדות חמצון

זכור כי תוספי תזונה מסוימים עשויים שלא להכיל את כל נוגדי החמצון הטבעיים. חשוב גם לקבל ויטמין C מתוספי מזון וממזונות, מכיוון שהגוף אינו יכול לייצר אותו בעצמו. במקום זאת, הדרך היחידה לעשות זאת היא להיות חולה, וזה יכול להגדיל את הצורך של הגוף בויטמין C הרבה יותר בגלל דלקת וגורמים אחרים. ידוע כי פירות הדר, כמו תפוזים, עשירים בויטמין C, אך יכולים גם לגרום לבחילות והקאות.

אנשים הסובלים מדלקת ריאות נוטים לרמות ויטמין C נמוכות

ותוספי ויטמין C הוכחו כמקצרים את זמן ההחלמה ב-25-26%. בהתחשב בכך שמחצית החיים של ויטמין C דרך הפה היא שעות ספורות בלבד, שמירה על רמות הפלזמה של ויטמין C על ידי צריכת מנות מרובות לאורך היום עשויה להקהות כל פעילות גופנית – שיפור מתווך ברגישות לאינסולין. למרות שלא נראה שיש קשר ישיר בין כמות ויטמין C בתזונה לתגובת גופכם אליו, יתכן שתזדקקו ליותר ממנה אחת ביום, או אפילו לשתי מנות בשבוע.

מסיבה זו

עליכם לוודא כי התזונה שלכם עשירה בוויטמין C ושהרבה פירות וירקות מכילים כמויות מספיקות מכדי שיהיה קל להשיג אותה. ויטמין C הוא ויטמין מסיס במים שנמצא בקלות בפירות וירקות טעימים. כמו ויטמינים אחרים, האדם אינו מסוגל לייצר אותם באופן טבעי; הוא חייב לרכוש את זה. ירקות ופירות הם מקור נהדר לויטמין C (קראו: המזונות הטובים ביותר לקבלת כדור ויטמין C).

זה יכול גם לעשות הבדל עצום בבריאות העור שלך ולהפחית את הסיכון לסרטן, מחלות לב, סוכרת ומחלות אחרות.

אי אפשר לומר בוודאות כי ויטמין C מגן מפני סרטן

אך הדבר הטוב ביותר לומר הוא שהוא וחומרים מזינים אחרים הם חלק מחבילה שיכולה לעזור לך להרגיש טוב. מזונות אלו מכילים גם רמות גבוהות של ויטמינים ומינרלים אחרים כמו סידן, ברזל, מגנזיום, אבץ, זרחן, אשלגן ומגנזיום.

אם אין לך מספיק ויטמין C בתזונה שלך, תוספי ויטמין C יכולים לעזור במצבים כגון דמנציה. זה יכול להיות מועיל גם אם אתה רוצה למנוע מחלות, לחזק את המערכת החיסונית שלך או לקבל תמיכה נוספת בוויטמין C במקרה של מחלה.

תלוי ברמת הבסיס הבסיסית של ויטמין C, תוספת עם ויטמין C יכולה להשפיע על מתח חמצוני הנגרם על ידי פעילות גופנית. ישנם גורמים כאלה אשר עשויים להיות קשורים להשפעות צריכת ויטמין C בלבד או לנוגדי חמצון אחרים.

כתיבת תגובה